Marius POP Abstract: Acest studiu este destinat educaţiei militare şi rolului pe care l-a avut aceasta la începuturile armatei româneşti moderne în formarea caracterelor ostăşeşti de orice natură. După cum s-a putut observa în rândurile de mai sus, educaţia militară se împarte în mai multe subcategorii, în funcţie de necesităţile celui care educă, dar mai ales a celui care urmează să fie educat. Algoritmul educaţional devine unul tot mai diversificat o dată cu trecerea anilor pentru tânăra armata românească. Necesitatea de a fi pregătit, experienţele frontului, miza serviciului activ, au declanşat mecanismul educaţional de care aveau nevoie atât cei care urmau să instruiască, cât şi cei care urmau a fi instruiţi. După prezentarea diferitelor tipuri educaţionale, a urmat o scurtă prezentare celor care se ocupă de procesul educativ – ei trebuind să fie modele demne de urmat în orice fel de situaţii – mijloacele de care dispun şi pe care le întrebuinţează în procesul instructiv-educativ, iar apoi fiind vizaţi cei asupra cărora se răsfrânge actul educaţional, cu aptitudinile şi calităţile lor, necesare pentru a fi buni ostaşi. Keywords: educaţie militară, soldaţi, război, proces educaţional, armată română |